.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت ثبت ملی جشنواره بهار نارنج ساری

شمال نیوز: استاندار مازندران بر ضرورت ثبت ملی شدن جشنواره بهار نارنج ساری تاکید کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، سيدعلي اكبر طاهايي صبح یکشنبه در نخستین جلسه شوراي سياستگذاري جشنواره ملي عرقگيري بهار نارنج اظهار داشت: اين جشنواره بهترين فرصت جهت معرفي خواص دارويي اين درخت سبز، معطّر و ديگر ظرفيت هاي استان است.

وی بر ثبت ملّي اين جشنواره تاكيد کرد و اظهار داشت: ثبت ملّي اين جشنواره بهانه و فرصت مناسبي جهت جذب گردشگر در اين ايام به مازندران خواهد بود.

استاندار مازندران، توسعه فرهنگ حفظ درختان، تبيين خواص مركبات و رويكرد صنعتي را از جمله اهداف اين جشنواره ملّي كه در ارديبهشت ماه سال جاري برگزار خواهد شد، اعلام كرد و افزود: مهم ترين هدف جشنواره ترويج سبزی آرايي در شهرها با گونه هاي مركبات نظیر نارنج خواهد بود.

وي بر مردمي سازي اين جشنواره تأكيد كرد و گفت: تمامي شهرداريهاي استان و نهادهاي مردمي بايد با هم افزايي هرچه بيشتر درگير اين جشنواره شوند.

طاهايي خواستار ترويج باغداري علمي با رويكرد دارويي نارنج شد و اظهار داشت: اين جشنواره و همايش علمي آن در كنار نمايشگاه جانبي كمك خواهد كرد تا نارنج باغ هاي گذشته اما به صورت علمي دوباره احيا شود.

استاندار مازندران، تبليغات مناسب را از جمله راهكارهاي توسعه فرهنگ حفظ فضاي سبز شهري دانست و گفت: صدا و سيما مي تواند با هم افزايي هرچه بيشتر ما را در پيشبرد اهدافمان در اين راستا ياري کند.

استفاده از بهار نارنج در فرهنگ معماری شهرها

سيدعيسي هاشمي، معاون امور عمراني استاندار مازندران با اشاره به برگزاري موفق نخستین جشنواره سراسري عرقگيري بهار نارنج در سال گذشته به همت سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري ساري گفت: در اين جشنواره بايد افق نگاه خود را وسيع تر کرده و به نقش درختان نارنج در فرهنگ معماري شهرها بپردازيم.

وي خواستار استقرار دبيرخانه دائمي جشنواره در مركز استان و با نگاه استاني و مشاركت تمامي شهرهاي استان شد و افزود: اين دبيرخانه بايد در مركز استان باشد و در بازه سازماني مشخص اين جشنواره با سياستگذاري دبيرخانه در تمامي شهرهاي استان به صورت همزمان برگزار شود.

هاشمي، بهار نارنج را داروي آرامش بخش جان دانست و اظهار داشت: اين جشنواره ملي فرصت مناسبي در جهت رسيدن به اهداف اقتصادي، اشتغال زدايي و گردشگري استان خواهد بود. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.